ラリー・ペイジが語る(7)

    • (Charlie Rose)Yeah. And then there's a privacy side of it.
    • (チャーリー・ローズ)ええ。それでは次にプライバシーの側面があります。
  • (Larry Page)Yes. The privacy side, I think it's -- the world is changing. You carry a phone. It knows where you are. There's so much more information about you, and that's an important thing, and it makes sense why people are asking difficult questions. We spend a lot of time thinking about this and what the issues are. I'm a little bit -- I think the main thing that we need to do is just provide people choice, show them what data's being collected -- search history, location data. We're excited about incognito mode in Chrome, and doing that in more ways, just giving people more choice and more awareness of what's going on. I also think it's very easy. What I'm worried is that we throw out the baby with the bathwater. And I look at, on your show, actually, I kind of lost my voice. and I haven't gotten it back. I'm hoping that by talking to you I'm going to get it back.
  • ラリー・ペイジ)はい、プライバシーの側面については私が思うに、世界は変わりつつあります。あなたは携帯を持ち歩き、携帯はあなたがどこにいるかを知っています。あなたについてのずっと多くの情報が存在し、それは重要なことで、なぜ人々は難しい質問をするのか合点がいきます。私たちはこれと何が問題であるかについて考えるのに多くの時間を費やします。私は少し・・・我々がする必要がある主な事は人々に選択肢をそのまま提供し、人々にどのようなデータが収集されているのか、検索履歴とか位置情報とかです、を示すことだと思います。我々はChromeの匿名モードについてワクワクしますし、それをより多くの仕方でしつつあり、人々により多くの選択肢を与え、何が進行しているかについてもっとよく知ってもらっています。それは非常に簡単だと私も思います。私が心配しているのは、私たちが風呂の水と一緒に赤ん坊を流してしまうことです。そして私は見ているのですが、あなたのショーで実際、私は自分の声を少し失っていて、それを取り戻せていません。あなたと話すことで私はそれを取り戻せると期待しています。
    • If I could do anything, I would do that.
    • 私が何か出来たならば、それをしていたでしょうに。
  • All right. So get out your voodoo doll and whatever you need to do. But I think, you know what, I look at that, I made that public, and I got all this information. We got a survey done on medical conditions with people who have similar issues, and I look at medical records, and I say, wouldn't it be amazing if everyone's medical records were available anonymously to research doctors? And when someone accesses your medical record, a research doctor, they could see, you could see which doctor accessed it and why, and you could maybe learn about what conditions you have. I think if we just did that, we'd save 100,000 lives this year.
  • 分かりました。ではあなたのブードゥー人形とあなたがする必要のあることは何でも出して下さい。しかし思うに、えーと、私はそれについて考え、それを公開し、この情報の全てを得ました。我々は同様な問題を抱えている人々と医学的状態についての調査を完了しました。そして私は医療記録(カルテ)について考えていて、こう言います。もし全員のカルテが研究ドクターに匿名で利用可能であるとしたら素晴らしくないだろうか? そして誰かがあなたのカルテにアクセスする時は、研究ドクターは、見ることが出来、あなたはどのドクターがなぜアクセスしたのかを見ることが出来るとしたら、そしてあなたは自分の状態がどうであるかについてたぶん学ぶことが出来るとしたらどうでしょう? もし仮に、単にそうしただけで私たちは今年だけで100,000人の命を救うことが出来たことでしょう。
    • Absolutely. Let me go
    • 確かに。では次に・・・・
      • (Applause)
      • (会場の拍手)
  • So I guess I'm just very worried that with Internet privacy, we're doing the same thing we're doing with medical records, is we're throwing out the baby with bathwater, and we're not really thinking about the tremendous good that can come from people sharing information with the right people in the right ways.
  • ですから、インターネット・プライバシーについては、カルテについて私たちが行っているのと同じことを行っていて、それが風呂の水と一緒に赤ん坊を流してしまうことであり、人々が適切な人々と適切な方法で情報を共有することから来るとてつもない良いことを実際に今日慮していないことに私は非常に心配しているのだと思います。
    • And the necessary condition that people have to have confidence that their information will not be abused.
    • そして人々が自分の情報が悪用されないと確信せざるを得ないようになるのに必要な条件は?
  • Yeah, and I had this problem with my voice stuff. I was scared to share it. Sergey encouraged me to do that, and it was a great thing to do.
  • ええ、私は自分の声のことでこの問題に出会いました。私はそれを共有するのを怖がりました。セルゲイがそうするように励まして、そうすることはすばらしいことでした。
    • And the response has been overwhelming.
    • そして反応は圧倒的だったんですね。
  • Yeah, and people are super positive. We got thousands and thousands of people with similar conditions, which there's no data on today. So it was a really good thing.
  • ええ、そして人々は超ポジティブです。私たちは今日それについてのデータのない、同じ状況にいる何千もの人々を得ました。。それでこれは本当によい出来事でした。


以上の話はこれだけを読むとよく分からないが、「ラリー・ペイジ 声」で検索したところ、ラリー・ペイジは2012年に声が出なくなったとのこと。「同氏は、自分の症状を調べる中で、自分の症状はまれではあるものの、発声障害を抱える患者が多いことを知り、発声障害について研究するVoice Health Instituteの研究のためのファンドを立ち上げたという。(「Googleのラリー・ペイジCEO、声の不調について説明--IT mediaニュース。2013年05月15日」より)」というのが上の会話に関連しているのだと思う。